Turisme per a Gent Curiosa, nova línia per fomentar l'atractiu cultural i científic de les comarques de Barcelona


Des de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona i entre les accions previstes per aquest 2018 Any del Turisme Cultural s’ha decidit impulsar un seguit d’estratègies orientades a posicionar la nostra demarcació com a destinació de turisme cultural als diferents mercats.

Amb la intenció de treballar aquest producte des d’una mirada oberta, àmplia i sense prejudicis, s’ha engegat un estudi emmarcat en una línia de treball amb projecció de futur anomenada Turisme per a Gent Curiosa, concepte que actualment està en procés de registre de marca, i que té com objectius:

  • Donar un aire fresc i motivador a les activitats relacionades amb el patrimoni, la ciència i la cultura
  • Oferir i posar a disposició del públic interessat un ventall d’activitats culturals i científiques estructurades sota el prisma turístic
  • Promocionar turísticament el territori i els recursos culturals de la província de Barcelona

Sabem del turista cultural que es caracteritza per la diversitat de productes que consumeix, que van de la gastronomia a l’arqueologia, passant per l’enologia, l’art, el turisme industrial i els museus. Es tracta de gent curiosa que vol afegir al seu temps d’oci i diversió un component d’aprenentatge i de gaudi intel·lectual o sensitiu, al qual s’acosten des de diferents nivells de coneixement previ i expectatives: aquest turista curiós tant pot ser una família amb nens que vol conèixer una cova amb fòssils, com una parella interessada en una passejada botànica entre vinyes (i un tast de vins!), com un grup d’experts en pintura que vol saber com es feien els pigments a l’Edat Mitjana.

Per desenvolupar aquest projecte d’esperit transversal cal, en primer lloc, identificar, conèixer i estructurar els indrets, esdeveniments i actius d’interès científico-turístic a les comarques barcelonines per, un cop disposem d’aquesta diagnosi del territori, avançar cap al disseny d’estratègies i accions adreçades a diferents perfils sociodemogràfics, segments i mercats. S’ha fet l’encàrrec d’aquest treball de camp a la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb la previsió de presentar l’estudi cap a finals d’aquest any i poder engegar la campanya de promoció de cara al 2019.

Nota de premsa