Economia Humana, una plataforma per a l'impuls d'una economia real al servei de les persones i orientada al bé comú

Economia Humana és una Fundació que promou la connexió de les persones per al canvi de l’economia, fomenta els vincles i les sinergies per a l’assoliment d’una nova economia a través d’una plataforma per a l'impuls d'una economia real al servei de les persones i orientada al bé comú. Crea un Eco-Sistema d'inversors, emprenedors, consumidors i influents basats en sinergies i estratègies conjuntes en xarxa.

Totes les seves activitats són fonamentades en el seu manifest que consta dels següents 12 punts:

  1. Està emergint un moviment de consciència global que s'expandeix a gran velocitat, de persona a persona, que transforma el fins ara vigent sistema de creences i valors. En aquest sentit, l’Economia Humana és part activa d'aquest procés de canvi, des de la confiança i el compromís.
     
  2. La humanització del món i de l'economia és l'únic camí per evitar el col·lapse al que ens enfoca l'economia especulativa, basada en la maximització de guanys i la competitivitat excloent, per aquest motiu proposa crear una cultura basada en la generació de prosperitat i la col·laboració com a pilars fonamentals de l'activitat econòmica.
     
  3. A nivell econòmic, diuen, ens trobem en un procés de transició sistèmica impulsada per l'economia real no-especulativa, fet pel qual s’orienten a crear circuits d'economia real que generin noves oportunitats de negoci més humanes, sostenibles i creatives.
     
  4. Afirmen en la seva web que fins ara, les persones i el planeta hem estat supeditades als interessos econòmics mercantilistes. Economia humana proclama una confiança profunda en el ser humà i en la vida, per això els situa en el centre de l'acció econòmica.
     
  5. Defensen que tot ser humà té dret a l’apoderament, independentment de la seva ideologia, política o espiritual, estatus social, o de qualsevol altra identitat pròpia innata o adquirida, per tant volen ser una eina útil per aconseguir la autorealització  personal i col·lectiva.
     
  6. La nova economia té en compte, a més de la rendibilitat econòmica, valors com: els vincles humans, dones i talents, la sostenibilitat, la coherència i la creativitat... des d'una perspectiva sistèmica per a l’apoderament personal i social, promou la coresponsabilitat en l'economia per harmonitzar l'ètica i els beneficis.
     
  7. Promouen l’idea de que els diners és un mitjà i no un fi en si mateix. La seva influència depèn de la motivació i l'ús que ens ofereix. Incentiven un ús conscient del diners per transformar el món i les nostres vides aportant prosperitat.
     
  8. Creuen que és fonamental introduir millores integrals en el procés de producció d'immobles i serveis per a la sostenibilitat del planeta i la qualitat de vida. Això implica l'aprenentatge i desenvolupament de les 4 R (reduir, reutilitzar, reciclar i recuperar) i altres propostes creatives i pedagògiques. Promouen la producció i el consum d'immobles i serveis de qualitat, respectuosos amb el ser humà i la vida.
     
  9. La cultura del lideratge ecoic que hem viscut genera violència, dependència i desapoderament personal i col·lectiu. Economia humana advoca per una transformació cap a una cultura del lideratge conscient al servei de les persones i del planeta.
     
  10. Són moltes les iniciatives impulsades de forma intuïtiva pels "Economical Creatives" o "Creadors d'economia conscient": emprenedors, consumidors i inversors amb una visió «creativa» i «humana» de l'economia. Es dirigeix als Economical Creatives per impulsar transformadores dinàmiques al servei del bé comú.
     
  11. Un dels obstacles més significatius que dificulta l'expansió de la nova economia és la manca de connexions i sinergies entre les persones i projectes que lideren el canvi, la plataforma impulsa estratègies i sinergies de col·laboració en xarxa per sumar energies i potenciar la capacitat de transformació individual i social.
     
  12. Les institucions públiques poden jugar un paper fonamental com a catalitzadors del canvi cap a la nova economia, és per aquest motiu que faciliten sinergies entre els Economical creatives  i aquelles institucions que recolzen la consolidació de l'economia real enfront de l'especulació.

     

Font: Economia Humana