Projecte Hypatia, educació STEM amb perspectiva de gènere


Hypatia és un projecte per atreure joves, i sobre tot noies, als àmbits d’estudi de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques, les anomenades STEM (Science, Technology, Engineering i Mathematics). Per fomentar una educació STEM més inclusiva amb les noies adolescents, el projecte Hypatia considera que tant l’educació reglada com la no reglada hi juguen un paper clau i fomenta la col·laboració entre escoles, museus i centres de ciència, empreses i món acadèmic.


Coincidint amb la pròxima finalització del projecte, us conviden a visitar el web d’Hypatia on trobareu desenvolupat un marc teòric sobre educació STEM amb perspectiva de gènere, així com un paquet d’eines (toolkit) amb fitxes i models d’activitats pràctiques adreçades a adolescents i ja preparades per ser aplicades en escoles, organitzacions d’educació no reglada, centres de ciència, museus, empreses, o centres de recerca i acadèmics.


El paquet d’eines inclou activitats pràctiques de diferents tipus com tallers de contingut científic, col·loquis, debats i trobades informals amb professionals de les disciplines STEM. Les activitats són aplicables en diferents països i contextos i estan traduïdes a diferents idiomes.


Per a cada mòdul s’ofereixen tres tipologies de directrius:

  • Explicacions específiques per a cada activitat.

  • Informacions sobre la igualtat de gènere.

  • Orientacions i suggeriments sobre la dinamització de l’activitat.


Hypatia és un projecte finançat per la Comissió Europea en el context del programa marc Horizon 2020 que s’ha desenvolupat al llarg de tres anys (2015-2018). Les activitats sorgides del projecte s’estan aplicant en diferents països de la Unió Europea i altres estats. I s’ha creat un consorci format per un conjunt de catorze nodes o hubs per garantir l’aplicació de les activitats del projecte en diferents punts dels territoris. L’Obra Social La Caixa coordina el consorci espanyol del projecte.



Font: Hypatia Project