Eines per a una ciència paritària

Recentment l’Associació Espanyola de Comunicació Científica (AECC) va comunicar que només participaria en esdeveniments que comptin, com a mínim, amb un 40% de dones. Aquest protocol es durà a terme en cas que hi hagi cinc o més participants. En cas que l’esdeveniment compti només amb tres o quatre persones, hi haurà d’haver, almenys, una dona. L’objectiu d’aquesta iniciativa és reforçar la igualtat de gènere en l’àmbit de la comunicació científica.

L'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) ha donat suport a aquesta iniciativa i ha fet una recopilació d'eines perquè les empreses, institucions i altres actors del panorama cultural puguin comptar amb la presència de dones científiques en els seus esdeveniments. I ha posat a l’abast d’empreses i altres entitats una sèrie de recursos per facilitar el contacte amb científiques. Podeu consultar tots aquests recursos aquí.

I també us recomanem la «Guia pràctica per a la realització de polítiques transversals de gènere en l'àmbit municipal : Recull d'experiències positives en educació, joventut, cultura i esports»

Aquesta Guia és la guanyadora de la desena convocatòria del Ajuts a la recerca Francesca Bonnemaison.

El projecte va ser presentat pels ajuntaments de Gavà, Granollers, Sant Sadurní d'Anoia, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramanet, Santa Coloma de Cervelló, Sitges i Terrassa, i s'hi afegiren els de Sabadell i Mataró. Durant el 2015, l'autora i el personal tècnic d'aquests ajuntaments han treballat juntament amb expertes i tècniques d'altres àrees per elaborar aquesta guia.

L'objectiu era treballar la transversalitat: com s'introdueix la perspectiva de gènere a tots els àmbits de les polítiques locals. El resultat inclou exemples de polítiques públiques amb perspectiva de gènere per a totes les àrees i serveis locals. La tria mostra que les polítiques públiques que incorporen la transversalitat de gènere són un èxit, ja que incideixen en la millora dels serveis locals i en la qualitat de vida de les persones.

PDF «Guia pràctica per a la realització de polítiques transversals de gènere en l'àmbit municipal : Recull d'experiències positives en educació, joventut, cultura i esports»