EscoLab presenta la seva oferta d’activitats científiques per al curs 2018-2019

Els professors i professores interessats a participar amb el seu alumnat en el programa EscoLab ja poden consultar l’ampli ventall d’activitats del proper curs. En aquesta edició, 83 laboratoris d’universitats, centres de recerca i empreses s’impliquen al programa per apropar la ciència a estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

Aquest curs, EscoLab ofereix més de 10.000 places en unes 240 activitats diferents, totes elles gratuïtes, que es realitzen entre l’octubre d’enguany i el maig del 2019. Bona part de l’oferta se celebra a Barcelona i la seva àrea metropolitana, però també hi ha activitats que tenen lloc en altres municipis del territori català, com Vic, Reus, Mataró, Tarragona, Manresa o Olèrdola, entre d’altres.

La primera assignació de places es realitzarà mitjançant sorteig, al qual, el professorat s’hi podrà inscriure entre el 10 i el 22 de setembre. El dia 23 de setembre se celebrarà el sorteig i a partir del 24 de setembre, les activitats que hagin quedat lliures es podran reservar directament a través del web sense sorteig.

Per conèixer tots els detalls del programa, s’ha organitzat un acte de presentació de la nova edició d’EscoLab, obert a tothom, el dimarts 18 de setembre, a les 17 h a l’Auditori del Campus Poblenou de la UPF, al carrer de Roc Boronat, 138.

EscoLab és una iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona coordinada pels programes Barcelona Ciència, de l’Institut de Cultura de Barcelona, i Cultura Científica, de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, amb la participació dels centres de recerca que ofereixen les diverses activitats.

La iniciativa té per objectius promoure l’alfabetització científica, despertar vocacions, visibilitzar i acostar la recerca de la ciutat i emfatitzar la perspectiva RRI (la recerca i innovació responsables, de les seves sigles angleses). EscoLab permet a l’alumnat aprofundir en camps del coneixement tan diversos com la informàtica i la tecnologia, les ciències de la vida i de la terra, la física i la química, l’economia i l’empresa, les ciències socials, les humanitats i les matemàtiques.

Trobareu tota la informació aquí.

Font: Barcelona Ciència (Ajuntament de Barcelona)