La paradoxa de la igualtat de gènere

I fem referència a un estudi publicat fa pocs mesos on es demostra que a mesura que les societats es fan més riques i més igualitàries, les dones tenen menys probabilitats d'obtenir títols STEM. Pot semblar una paradoxa, de fet així qualifiquen els autors de la investigació a aquest fenomen segons el qual països elogiats pels seus alts nivells d'igualtat de gènere com Finlàndia, Noruega o Suècia, tenen relativament poques dones entre els seus graduats en ciències, tecnologies, enginyeria o matemàtiques. Mentre que països més conservadors com Turquia o Algèria tenen un percentatge molt més gran de dones entre els seus graduats STEM.

Si hi esteu interessats, trobareu més informació sobre aquesta investigació desenvolupada a la Universitat de Missouri aquí.