Estàndards ètics digitals: eines per establir polítiques

I podeu consultar també en línia els «Estàndards Ètics Digitals: Eines per establir polítiques», un conjunt d’eines d’accés obert dirigides a ciutats per a desenvolupar polítiques digitals que posin als ciutadans en el centre i promoure governs més oberts, transparents i col·laboratius. Es tracta d’un toolkit que proporciona l’Ajuntament de Barcelona com a mesura de govern per a la Digitalització Oberta i que defineix un procés de canvi profund, progressiu en la manera en què la ciutat desenvolupa i ofereix els seus serveis als ciutadans.

La iniciativa busca una millora radical en els serveis públics digitals, basats en aquests Estàndards Ètics Digitals, en particular l’ús de programari lliure, estàndards oberts, sobirania de dades, desenvolupament de serveis digitals de manera àgil i assegurant la privacitat, la ètica i la seguretat per disseny.

L’objectiu és propiciar un canvi decisiu que posi a les persones en primer lloc en el disseny de serveis governamentals i reforçar els seus drets digitals. Es busca la sobirania tecnològica pel control total dels serveis de les TIC i les infraestructures, i la utilització ètica de les dades per ser més oberta i transparent, a la vegada que profunditza en la sobirania de les dades per part dels ciutadans.

Aquí trobareu el Toolkit «Estàndards Ètics Digitals: Eines per establir polítiques»

També podeu consular el «Manifest a favor de la sobirania tecnològica i els drets digitals per a les ciutats».

Font: Ajuntament de Barcelona