Smart cities, de les ciutats intel·ligents a la nova comunicació social

El Dossier del número 105 de la revista Telos està dedicat a les ciutats intel·ligents i integra, des d’una perspectiva interdisciplinària, una sèrie d’investigacions i reflexions sobre les grans oportunitats de canvi que implica la transformació de les ciutats en smart cities a través de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). S’hi assenyalen els punts clau de la seva generalització global i els reptes diversos que implica el seu desenvolupament.


Sumari Dossier Central
(número 105 de la revista Telos)

Ciudades inteligentes. Normas técnicas para impulsar su despliegue
Tania Marcos

Inteligencia y ciudad. El papel de las métricas: retos, oportunidades y carencias para las ciudades inteligentes
Raffaele Sisto y Javier García

Ecosistemas emprendedores. La relevancia del ámbito urbano
Sergio Ramos, Cristina Armuña y Alberto Arenal

Pensar la polis para habitar. ¿Es la smart city una utopía?
Antonio Fernández Vicente

Ciudades y ciudadanos inteligentes. El componente humano de las smart cities
José Ramón Sarmiento Guede

Smart Cities. El valor de construir ciudades inteligentes con ciberseguridad
Eva Martín Ibáñez

Smart cities. ¿Cómo determinar el estado de desarrollo de una ciudad inteligente?
Santiago Arizmendi Gutiérrez, Julio Navío Marco y José Antonio Portilla Figueras

Smart Cities. Una aproximación multidisciplinar
Emilio Ontiveros y Diego Vizcaíno
 

Podeu consultar i descarregar-vos el número sencer aquí.


 









La revista Telos se situa en el marc general de les activitats desenvolupades per l’Área de Conocimiento en Red de Fundación Telefónica, encarregada de la creació, el debat i la divulgació del coneixement.

Telos s’inscriu en l’àmbit de les Ciències Socials, la comunicació i la cultura, destinada a servir de plataforma sobre la investigació original i de transcendència social, atenta als nous fenòmens i processos fomentats per les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) especialment en l’àmbit iberoamericà, i interessada per les noves interrelacions que s’han creat entre la comunicació, la tecnologia i la societat.

L’activitat editorial de TELOS es basa en dos principis: d’una banda, la innovació en les TIC i les seves complexes interrelacions amb la cultura, la comunicació i l’economia. I de l’altra, la conciliació de la perspectiva social i cultural amb les lògiques de l’economia de mercat per tal d’aconseguir una societat més pròspera, més participativa  més sostenible.

Podeu consultar tots els números de la revista Telos aquí.


 

Font: Fundación Telefónica

1
Etiquetes:
Smart cities