Resum setmanal de premsa

Las mujeres que publican vídeos de ciencia en YouTube sufren ataques sexistes
La denuncia se basa en un estudio sobre más de veinte mil comentarios presentes en la plataforma
Alberto Barbieri
(La Vanguardia)
Llegir

Gestió de la incertesa científica en els assessoraments científics

Aquest informe de la xarxa d’agències d’assessorament científic de la Unió Europea (EU ANSA Agency Network for Scientific Advice) explica com cada agència gestiona i aborda la gestió de la incertesa científica en els seus informes d’assessorament científic. La missió principal de les agències EU ANSA és proporcionar assessorament científic als polítics de la Unió Europea sobre un ampli espectre de disciplines que van des de la salut públic fins a la igualtat de gènere. I recopilar, fer servir i comunicar evidències científiques, així com identificar i comunicar la incertesa inherent al procés científic.

Baròmetre del sector tecnològic a Catalunya 2018

El Cercle Tecnològic de Catalunya presenta la desena edició del Baròmetre del Sector Tecnològic a Catalunya. L’edició del 2018 s’emmarca en un context molt favorable pel sector en què Barcelona i l’àrea metropolitana s’estan refermant com un hub d’atracció d’empreses i professionals de l’àmbit TIC, tal i com ho constaten les contínues notícies relacionades amb l’obertura, l’ampliació i l’atracció d’empreses i centres d’innovació de companyies multinacionals.

Neix 'Madita Ciencia' per lluitar contra la desinformació científica a internet

Els fundadors de Maldita.es, que engloba a ‘Maldito Bulo’ (per lluitar contra la desinformació general i els ‘bulos’ a internet i a les xarxes socials) i a ‘Maldita Hemeroteca’ (per a l’àmbit de la publica), han creat ara Maldita Ciencia amb l’objectiu de desmentir notícies i creences falses en matèria de ciència, així com divulgar nous estudis i l’actualitat científica.

Sibecol, nova societat científica que unirà a professionals de totes les àrees de l’ecologia

Aquesta nova societat que agruparà en un inici a més de dos mil professionals d’Espanya i Portugal de totes les àrees de l’ecologia ha estat promoguda per quatre associacions científiques espanyoles i portugueses, l’Associació Espanyola d’Ecologia Terrestre (AEET), l’Associació Ibèrica de Limnologia (AIL), la Sociedade Portuguesa d’Ecologia (SPECO) i la Societat Espanyola d’Etologia i Ecologia Evolutiva (SEEEE), amb el suport d’una important representació de la comunitat de científics i científiques marines que encara no estaven agrupats en cap societat d’àmbit nacional.

Oberta convocatòria Programa d'Agermanament del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia

El Pacte dels Alcaldes pel Clima i l’Energia (Covenant of Mayors) ha obert la convocatòria d'una nova edició del seu Programa d'Agermanament (Twinning Programme). El programa ofereix a les ciutats, regions i províncies d'Europa l'oportunitat d’establir agermanaments que tenen com a objectiu millorar la capacitat i el coneixement de les autoritats locals per mitigar i adaptar-se al canvi climàtic. Les autoritats locals i regionals interessades en participar en aquest programa, s’han de registrar en aquest enllaç abans del 14 de setembre de 2018.

Premi Ruralapps 2018

Amb el premi Ruralapps, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) vol impulsar el desenvolupament d’aplicacions mòbils que siguin d’utilitat per als sectors agrari, alimentari o rural, distingir les empreses que hagin desenvolupat les dues millors aplicacions mòbils funcionals i reconèixer els/les innovadors/es que hagin desenvolupat aplicacions mòbils orientades o que aportin solucions tecnològiques a la ciutadania o als professionals dels sectors agrari, alimentari i rural.

Entrevista a Laura Valls, coordinadora de la Unitat de Cultura Científica del Consell Superior d'Investigacions Científiques a Catalunya (CSIC)

Laura Valls ens parla de l’exposició 'Éssers modèlics. Entre la natura i el laboratori' i ens dona la seva visió sobre l’actual moment que està vivint la ciència als laboratoris i la difusió que se’n fa d’aquesta per arribar a la societat.

Laura Valls és llicenciada en Biologia per la UB i Màster oficial en història de les ciències: ciència, història i societat, per la UAB i la UB.

El CSIC publica la seva memòria anual

El Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) ha publicat la memòria anual on es recull l'activitat i els resultats obtinguts l'any 2017 per l'organisme i els 120 centres que el conformen. A la publicació hi trobareu també detallats els projectes desenvolupats pel CSIC en matèria de difusió, educació i didàctica de la ciència; la seva activitat de divulgació en línia a les xarxes socials i a través dels blogs de divulgació dels seus centres i instituts; concursos i certàmens, producció editorial, o les iniciatives de divulgació científica més destacades dels seus instituts i delegacions institucionals territorials, així com les seves accions en matèria d'igualtat i polítiques de gènere.

Sis transformacions clau per assolir els ODS

The World in 2050 Initiative té per objectiu proporcionar anàlisi, recerca i coneixement basat en l'evidència científica i facilitar una bona implementació de l'Agenda 2030 i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per les Nacions Unides el 2015. I amb aquest propòsit ha publicat un informe que examina les tendències i dinàmiques que fan necessària la implementació dels ODS i identifica sis transformacions clau per assolir el compliment dels ODS, i que fan referència a la demografia; el consum i la producció; la decarbonització i l'energia; l'alimentació, la biosfera i l'aigua; les smart cities, i la revolució digital. L'informe proporciona recomanacions polítiques sobre com articular la implementació d'aquestes transformacions.