Projecte comunitari El Raval 6000 Anys d'Història: activitats de ciència i prehistòria

«El Raval, una història de fa més de 6.000 anys» intenta portar la ciència, en general, i l’arqueologia, en particular, al barri del Raval. La iniciativa té per objectiu explicar de manera senzilla, amena i didàctica, però amb rigor científic, alguns aspectes de la història més remota del Raval i de la ciutat de Barcelona. Vol ser un projecte integrador i proporcionar tant als veïns del barri com a persones externes (turistes i habitants d’altres barris i poblacions) una altra imatge, menys estigmatitzada, del barri del Raval.

La proposta està orientada a públics molt heterogenis, des de preescolars de les llars d’infants fins a gent gran. I s’han organitzat xerrades, demostracions  i conferències a espais molt diversos (centres cívics, escoles, instituts, teatres, restaurants, comerços, etc.)

Es tracta d’un projecte liderat per la Institució Milà i Fontanals (IMF) que és el centre d’investigació en Humanitats del CSIC a Catalunya. I hi participen l’Ajuntament de Barcelona, diverses institucions, associacions i empreses. Compta també amb el finançament de la FECYT (Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia).

Podeu trobar més informació i documentació sobre «El Raval, una història de fa més de 6.000 anys» en aquest blog.

Font: Raval6000.blogspot.com