Pessics de Ciència, fomentar l'interès per la ciència i fer-la, propera, atractiva, i entenedora

Pessics de Ciència és un projecte del Centre Cultural Sant Josep, un equipament de proximitat de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat de propietat i gestió municipal. Té la missió principal de dinamitzar culturalment el seu territori, però tant per la seva situació geogràfica (a cavall entre els barris Sant Josep i Centre) com per la seva trajectòria, el fan especialment indicat per desenvolupar un projecte d’abast ciutadà, que superi els límits del seu treball convencional, i aculli una línia de divulgació científica i tècnica.

Pessics de Ciència neix d’una forma incipient l’any 2003, amb la col·laboració d’un jove científic hospitalenc i usuari del centre, Jordi Serrallonga, i Homínid (grup de recerca dels orígens de l’home). Es comencen a programar activitats diverses de forma discontínua.

L’any 2007, sempre dins els límits de les possibilitats econòmiques del centre, es fa una aposta clara per convertir el projecte Pessics de Ciència en el principal programa de treball del centre cultural. Es comencen a programar activitats de forma estable i continuada. A partir de l'any 2009 s’accentua encara més la feina, programant una activitat setmanal.

En l’actualitat Pessics de Ciència compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració estable de l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat, del CREAMAT del Departament d’Ensenyament, de l’IDIBELL(Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge), de l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya), així com de col·laboracions puntuals de diversos estaments, com ara l’ICFO Institut de Ciències Fotòniques, el programa Nanodivulga de la Universitat de Barcelona,l’ICREAInstitut Català de Recerca i Estudis Avançats, el CRG Centre de Regulació Genòmica, el CRAG Centre de Recerca en Agrigenòmica, i el MMACA Museu de les Matemàtiques de Catalunya.

Des de l’any 2007 Pessics de Ciència participa de manera regular en la Setmana de la Ciència que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).
També des de l’any 2012 també col·labora amb una programació especial a la Setmana Mundial del Cervell (Brain Awareness Week BAW) és la campanya mundial per augmentar la consciència pública sobre els avenços i beneficis de la investigació del cervell .

En aquest moments el projecte Pessics de Ciència, a més del Centre Cultural Sant Josep abasta altres entitats dependents de l’Ajuntament de l’Hospitalet, com són la Xarxa de Biblioteques de l'Hospitalet il’Auditori Barradas. També és manté un contacte permanent amb els centres de formació primària i secundària de la ciutat, i és l’únic referent a la ciutat per les persones que tenen curiositat per la cultura científica i tècnica.

Podeu consultar tota la informació sobre Pessics de Ciència, consultar la seva agenda d'activitats i recuperar els videos de les conferències ja celebrades al seu web.

Font: Pessics de Ciència

Etiquetes: